تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/11/25 - 15:24
کد خبر: 192999

توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد برگزار شد؛

استتقبال دانشجویان از «جشن انقلاب»/ کنایه جالب سلیمی نمین به دولت +تصاویر

استتقبال دانشجویان از «جشن انقلاب»/ کنایه جالب سلیمی نمین به دولت +تصاویر

جشن پیروزی انقلاب با عنوان «من ایرانی ام» به همت انجمن اسلامی دانشگاه یزد شنبه شب با حضور پدر شهید احمدی روشن و عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در دانشگاه یزد برگزار شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: جشن پیروزی انقلاب با عنوان «من ایرانی ام» به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد شنبه شب با حضور رحیم احمدی روشن (پدر شهید مصطفی احمدی روشن) و عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این برنامه که با استقبال دانشجویان همراه بود، رحیم احمدی روشن ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: اگرچه من فرزندم مصطفی را از دست دادم اما به برکت خون او هزاران مصطفی دیگر در جامعه پرورش پیدا کرد.

وی افزود: شما دانشجویان بودید که با شعارهای توام با عقلانیت خود در راستای تغییر رشته خود به فیزیک هسته ای گام برداشتیم به نحوی که در انقلاب این کاری بی نظیر بود.

رحیم احمدی روشن یادآور شد: عقیده قلبی من این است که اگر خداوند در مقطعی قابل دانسته و یک مصطفی از ما پذیرفت اما امروز تعداد زیادی مصطفی به ما عطا فرموده است.

پدر شهید احمدی روشن با اشاره به تلاش های انجام شده در راستای صنعت هسته ای در کشور گفت: ما در دوره های مختلف با فراز و نشیب های فراوانی در زمینه هسته ای همراه بودیم به طوری که در سال 84 تمامی صنعت هسته ای ما مهر شد اما پس از نمایان شدن خباثت های استکبار به دستور مقام معظم رهبری بسیاری از این مهرها توسط گروهی از جوانان مانند احمدی روشن باز شد و این جوانان فکر کردند که خاکریزی نو با نام فناوری برای مقابله با دشمنان دارند.

احمدی روشن گفت: اگرچه رهبری بارها در خصوص پراکنده شدن دانشمندان هسته ای بیان کردند و در تریبون نماز جمعه نیز این امر بیان شد اما این کار ادامه داده شد و مکان های امنی همچون نطنز غیرفعال شد و به نحوی سانتریفیوژها کنار گذاشته شد که اگر روزی دوباره بخواهیم آنها را راه اندازی کنیم دیگر توان آن را نداریم.

در ادامه عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران نیز در این مراسم با اشاره به تلاش های دشمنان در راستای تفرقه در کشور گفت: دشمنان در تلاش هستند تا به نام اصولگرایی و اصلاح طلبی بین جامعه تفرقه بیاندازند و ما باید با اتحاد از این تفرقه ها جلوگیری کنیم. اگر می خواهیم اتحاد فوق العاده ای که رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود همراه با صلابت و قدرت جامعه حفظ شود باید تحمل خود را درخصوص برخورد با این سلایق افزایش دهیم.

وی افزود: نمی گویم در جامعه افرادی که به راحتی وطن خود را می فروشند وجود ندارند اما اینها از دایره قدرت خارج هستند و افراد حاضر در قدرت با وجود داشتن تفکرات متفاوت و گرایش ها و نسخه ها متفاوت در جهت منافع جامعه عمل می کنند.

 

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران اضافه کرد: نباید به گونه ای عمل کنیم که رای و نظر خودمان را خدمت و دیگران را خیانت بدانیم چون مرز بین نظرات دارای کاستی با خیانت بسیار حساس است.

سلیمی نمین تصریح کرد: آنچه موجب پیروزی انقلاب اسلامی و زمینه ساز وحدت بی نظیر و استحکام در صفوف مردم شد تحمل و بردباری آنها در تشخیص راه درست در فضایی آرام بود و امروز هم اگر می خواهیم کمک کنیم باید این تحمل را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد : اگر بخواهیم همدیگر را با انگ زدن کنار گذاشته و تفاوت سلایق را خیانت جلوه دهیم جامعه از رشد و توسعه باز مانده و تقویت نمی شود.

این استاد تاریخ با اشاره به اینکه این موضوع در مدیریت امام خمینی(ره) کاملا مشهود است، گفت: امام ظرفیت سازی را در فهم ، آگاهی و رشد ملت ایجاد کرد و زمینه ای را فراهم کرد تا مردم خودشان درباره انتخاب راه به تشخیص برسند.

وی افزود: تشخیص مردم هم زمانی میسر است که فرصت عملکرد به همه سلایق بدهیم و از این رو همه گروههایی که در چارچوب منافع ملی حرکت می کنند باید در قدرت قرار گیرند تا عملکردشان مورد سنجش مردم قرار گیرد.

 

وی در ادامه در سخنی طنز در خصوص کیک تولد انقلاب و بریدن آن توسط پدر شهید احمدی روشن گفت: در آینده، تاریخ برای پدر شهید احمدی روشن حرف هایی در راستای قسمت کردن و خوردن ایران بیان خواهد کرد.

همچنین میلاد هارونی، خواننده انقلابی سروده های خود در خصوص انقلاب، شهید احمدی روشن، مادر اجرا کرد. شعبده بازی و پخش کلیپ و پخش کیک تولد نیز از دیگر برنامه های این جشن بود.

تصاویر این جشن را می بینید:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
لورکوزن شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ فوتبال اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top